piątek, 21 grudnia 2007

Bohemian rhapsody

Utwór Queen - Bohemian rhapsody - to, moim zdaniem, jeden z najpiękniejszych i najgenialniejszych utworów w historii muzyki. Zna go każdy, dla przypomnienia można zajrzeć na you tube. Kompozycja muzyki i słów tworzy nieprzeciętne dzieło. Dla zainteresowanych zamieszczam poniżej tłumaczenie tekstu piosenki.

"Czy to jest prawdziwe życie, czy tylko fantazja
Złapany w lawinie, nie ma ucieczki od rzeczywistości
Otwórz oczy, spójrz w niebo i zobacz
Jestem tylko biednym chłopcem i nie trzeba mi współczucia
Ponieważ tak jak przyszedłem, tak odejdę, dzisiaj tu, jutro tam
W każdym razie wiatr wieje, to nie ma dla mnie znaczenia

Mamo, zabiłem właśnie człowieka, przyłożyłem mu pistolet do głowy
Pociągnąłem za spust teraz jest martwy, Mamo, życie dopiero się zaczęło
Lecz ja odszedłem i odrzuciłem je, Mamo, ooo
Nie chciałem byś płakała, ale jeśli jutro o tej porze nie wrócę
Nie przejmuj się, tak, jakby to wszystko nie miało znaczenia

Za późno nadeszła moja pora, deszcz przebiega po mych plecach
Ciało przeszywa ból, żegnajcie, muszę odejść
Muszę was zostawić i spojrzeć prawdzie w oczy
Mamo, ooo -- nie chce umierać, czasem tylko żałuję, że w ogóle się urodziłem

Widzę cień mężczyzny
Pyszałku i tchórzu, czy zatańczysz Fendango
Grzmoty i błyskawice -- bardzo bardzo się boję
Gallileo, Gallileo, Gallileo, Gallileo
Gallileo figaro -- Magnifico
Jestem tylko biednym chłopcem i nikt mnie nie kocha
Jest tylko biednym chłopcem z ubogiej rodziny
Oszczędźcie mu tej potworności
Tak jak przyszedłem, tak odejdę, czy pozwolicie mi odejść
Bismillah! Nie, nie pozwolimy ci odejść - pozwólcie mu odejść
Bismillah! Nie, nie pozwolimy ci odejść - pozwólcie mu odejść
Bismillah! Nie, nie pozwolimy ci odejść - pozwólcie mu odejść
Nie pozwolimy ci odejść - pozwólcie mi odejść
Nie pozwolimy ci odejść - pozwólcie mi odejść
Nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie
Mama mia, mama mia, mama mia pozwólcie mi odejść
Belzebub trzyma dla mnie diabła, dla mnie, dla mnie

Więc myślisz sobie, że możesz mnie ukamienować i splunąć mi w oczy
Więc myślisz sobie, że możesz mnie pokochać - zostawić, bym umarł
Och, Kochanie - nie możesz mi tego zrobić
Muszę się wydostać, muszę się stąd wydostać
Wszystko bez znaczenia, każdy przecież widzi
Wszystko jest dla mnie bez znaczenia, naprawdę bez znaczenia
W którą stronę wieje wiatr........."

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

świetne tłumaczenie! pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

Genialnie jak dla mnie :)

Anonimowy pisze...

Świetne tłumaczenie ale wydaje mi się, że nie powinno być deszcz przebiega tylko dreszcze przebiegają.